Bas - steg för steg

Jaa, nu e snart denna helgen slut och den har varit underbar!!
Tänkte jag skulle visa steg för steg hur jag lägger min bas, nu blev inte bilderna jättebra men gjorde mitt bästa=)


1.  Säger bara COVER ALL MIX, den räddar allt!! Det är en tredelad concealer som täcker både röda och blå pigment. Jag lägger den röda nyansen runt ögonen för att dölja mörka ringar ( tecken på att man sover för lite kanske och e stressad=P ) och den gula på alla röda partier.

               

 

Kolla skillnaden!!! Haha, de e så man får lite smått ångest!


2.  Foundation ( Double wear light från Estee Lauder )...jag applicerar den med en foundationpensel och har en svamp till hjälp runt ögonen och näsan.

 

3.  För att din foundation ska sitta bra hela dagen så är det jätteviktigt att fixera och matta ner den och det gör man med ett puder. Jag använder 2 st, ett wonder powder på kindbenen för att ge lyster sen ett matt löspuder i resten av ansiktet för att matta ner. Tänk på att alltid pudra medhårs, alltså uppifrån och snett neråt, om du jobbar det i cirklar är det lätt att det ser jättepudrigt ut! ( undantag med mineralpuder, de appliceras i cirklar ).

 

4. Rougen lägger jag precis under kindbenen och tonar den uppåt i cirklar för att få ansiktet att se lite smalare ut då jag har ett ganska fyrkantigt ansikte. Idag har jag använt rouget fresh från MUS.




5. Jag fyller alltid i brynen med tri brow med en sneställd pensel, börjar i mitten av brynet och utåt, sen inifrån mot mitten.

 

6. Idag lade jag cake eyeliner black i en tunn linje med en liten vinge på slutet sen ögonepennan vanilla i tårkanalen för att öppna upp ögat.




På med lite mascara, jag väljer svart, sen lite läppglans, har idag använt soft pink från Estee Lauder, sen KLART!=)








Kommentarer
Postat av: Vanesa

super fin o fräsch bas!! älskar cover all mix, den är verkligen räddaren i nöden :P

2011-05-12 @ 10:27:01
URL: http://makeupbyv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0